2 december 2012

beskrivning av magic box

Hej. Tänkte lägga upp en beskrivning av hur man gör en magic box som jag visade upp i fredags.


Ta ett cardstock och skär till 30*30 cm. Biga på varje 10 cm. Klipp så du får en mittruta och fyra flikar ut ur mitten, som på bilden. Varje flik är då 10*10 cm. Biga där jag har streckat.

Ta två till cardstock. Skär det ena till 24*24 cm och biga på varje 8 cm. Det andra till 18*18 cm och biga på varje 6 cm. KLipp sedan ut som förgående. Och biga det streckade.

 Du ska nu ha tre stycken som ser ut såhär


Dra ett kors i mittrutan så du får ut mittpunkten. 


Sett en brad där om du vill att din låda ska vara vridbar.

Så du kan göra såhär sen, tycker det ser finare ut när man öppnat alla lock.

För att få ett podium tog jag en gammal bandrulle som det fanns hål i. 

Klädde med papper runt och ovanpå. 60 (som jag hade i min box) satte jag dit på overheadpapper.

Här kommer måtten på locken. när du har bigat och klippt, så vik in flärpen som blir 
och limma fast på insidan av den långsmala vikta delen. 
Jag brukar ta en tejpbit och lim så jag slipper sitta och hålla tills det torkar.


Sen är det bara att dekorera så som du vill ha den.
 Lycka till och lämna gärna en kommentar med en länk om du gör en box!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar